14 Nisan 2015 Salı

Figür Modelleme Çalışması I




Yıllarca dergilerde internette Milliput adlı macunla figür modelleme yapılabildiğini görüyor, vay arkadaş adam yapıyor diyordum hep. Ben de figür modelleme ( Figür Oyma ) çalışması denemek istedim. Bu konuda fazla bir bilgim yoktu ve kafamda bir mit, tamamen sanat durumundaydı. Bu konuda ne kadar yeteneğim olduğunu görebilmek için bir takım malzemeler edinerek ilk denememi yaptım. Yeni bir sürü modelleme hamuru ( çamuru ) piyasaya sürülmüş. Youtube'da  NSP Chavant'ın kurumayan malzemesini görmüştüm ve malzeme ile çalışmanın hem rahat hem de zevk verici olduğunu düşünmüştüm. Denemem lazımdı elbette...


Malzemeyi açıp bir miktarını kestim ve başlarda şekil almaz bu izlenimi veren hamur birkaç dakika yumurduktan sonra kolaylıkla şekil verilebilen bir kıvama geldi.


Buraya kadar herşey güzel hoştu ama anatomi bilgisi eksikliği anında kendini göstermeye başladı.
Sonuçta bu ilk oynaşmamdı ve malzemenin sınırlarını öğrenmeye çalışıyordum. Ne kadar incelebiliyordu, nereye kadar yuvarlayabiliyordum, Ufak eklemelerin birbirini tutması nasıl vs. gibi detaylar beni daha çok ilgilendiriyordu. Özel bir karekter ortaya çıksın diye de uğraşmıyordum.



Bir sürü çalışma daha yapılması gerekirken, mesela boyun birleşimi düzeltmesi gibi yeter diyerek boya tutma özelliklerini görmek istedim ve Tamiya'nın sprey astarını uyguladım. 


Ne olsun bu figür diye sorduğum sevgili dostum Çağrı Mercan, karagöz olsun diye yanıt verince uyduruktan şapkasını yapıp yine astarladım.


Bu çalışmayı yaparken zamanın nasıl geçtiğini hiç anlamadım. En azından üzerine eğilmem gereken bir alan olduğunu, bu konuda elimden bir şeyler gelebileceğini gördüm. Bu konuda bana cesaret verdi ve ciddi çalışmaların akademik yaklaşımlar ile oluşacağı gerçeği de ortaya net bir şekilde çıktı. El yordamı göz nizamıyla yapabildiğim budur ve konuya ilgi duyanların insan anatomisi ile ilgili bilgilere ulaşması ve etüd etmesi gerektiği aşikar.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.