13 Nisan 2015 Pazartesi

Romeo Models 75mm Turcoman Cavalry Mid XVth.Century - RM75031




Yaklaşık 9 x 13 cm. ebatında kalın oluklu mukavva kutu. Ön kapağında bir boyanmış örneğinin fotoğrafı mevcut. Modelleme Gianni La Rocca 'nın çalışması. Boyama detaylarında motif ve desenler konusunda biraz muğlak durumlar mevcut. Bu konuda istenirse ayrıca başka kaynaklara bir göz atmakla daha entrasan boyama opsiyonlarına belki ulaşılabilir.


Kabul edilebilir kalıp izleri mevcut. Parça tesviyelerinin çok problemli olmayacağı belli. Modellemesini beğendim. Gövdeyi bacakları üstünkörü birleştirdiğimde gözü bozacak anatomik bir kusura rastlamadım. Fakat yine bu konuda doğru bir yorum yapabilmek için tüm montajı bitirip el, kol, kafa oranlarını da görmek gerekli. Boyama aşamasında modelciye istediği gibi tonlarla oynaması için bol bol alan verilmiş.


İnce parçaların dökümleri güzel. Romeo Models'in bu ürününü kutudaki haliyle beğendim. 




CA yapıştırıcı ile montajını bitirdiğim ana parçaların Dremel ile parlatma aşamasını bitirip, daha önceden hazırladığım ahşap kaideye yine bol CA yapıştırıcı ve bol hızlandırıcı ile yapıştırdım. Bu işlemleri bir takım zararlı buhar ve maddelerden kaçınmak için tamamen açık havada yaptım. 


Tamiya Sprey Gri ile astarladıktan sonra flesh kısımların ana boyasını bitirdim. Metalik bölgelerin ana boyamalarını tonlamalı olarak boyadım ve 4H karakalem çubuğumdan biraz kömür tozu elde ettim. Kömür tozu ile polisaj sonrası parlama etkisi artacak mı merak ediyorum. Tamiya boyaları base olarak uygulayınca oluyordu. Vallejo metalikler polisaja gelecek mi göreceğiz...







Game Color 72.024 Halcon Turquise'a az miktar Model Color 70.840 Light Turquise damlatarak GC renginin koyuluğunu biraz kırdım ve elbiseye ana boya olarak uyguladım. 



Tonlamalara girmeden önce ortamdaki ışıkla iki görünüş..



Tonlama çalışması ağır aksak devam ediyor..


Ana boyaları yapılmamış bir takım yerlerin ilk boyalarını geçtim. Chain Mail'in, iç elbisenin, deri aksamların ana boyalarını yaptım. 







Yine tam olmamakla birlikte gerçek tona en yakın görüntüyü zemin rengini değiştirerek buldum. Zaten 15 yıllık eski bir makina kullanıyorum. Fotoğraf olarak bundan iyisi şamda kayısı gibi..






Ekipmanları geçici olarak tutturup bitimde ne nasıl görünecek bir fikir sahibi oldum. Kapanacak ve açıkta kalacak bölgeleri daha net gördüm..



Elbisedeki işlemeleri yapmadan önce boya tonajları arasındaki geçişleri daha yumuşattım. Yüzün koyu gölgelerini ekledim. İşlemeler için tasarladığım iki renk vardı. Bunları renk üzerinde deneyerek hangisini kullanmam gerektiğine karar verdim.  



































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.