12 Nisan 2015 Pazar

Romeo Models 75mm Rus Viking X.Century - RM750270





Yaklaşık 9 x 13 cm. ebatında kalın oluklu mukavva kutu. Ön kapağında bir boyanmış örneğinin fotoğrafı mevcut. Modelleme Sergey Lupanov'un çalışması. Boyama detaylarında motif ve desenler olmadığı için fotoğraf boyama örneği olarak yeterli görünmekte.


Kutu içinde parçaların muhafazası iki adet sünger parça ile sağlanmış.


Yalnız bu süngerlerin yüzeyinde parçaların oturacağı özel bölümler yok. Bu yüzden bir takım ince parçalarda eğilme ve bükülmeler meydana gelmiş.Kopma ve kırılmalar oluşmamış. Bunlar elde eğilip bükülerek olması gereken şekillere Kolaylıkla sokulabilirler.


Kabul edilebilir kalıp izleri mevcut. Tesviyelerinin çok problemli olmayacağı belli. Modellemesini beğendim. Gövdeyi bacakları üstünkörü birleştirdiğimde gözü bozacak anatomik bir kusura rastlamadım. Fakat yine bu konuda doğru bir yorum yapabilmek için tüm montajı bitirip el, kol, kafa oranlarını da görmek gerekli. Boyama aşamasında modelciye istediği gibi tonlarla oynaması için bol bol alan verilmiş.İnce parçaların dökümleri güzel. Romeo Models'in bu ürününü kutudaki haliyle beğendim.


Parçalardaki mevcut kalıp izlerini eğe ve maket bıçağı yardımıyla yok edip, CA yapıştırıcı ile tüm parçaları yapıştırdım.  


Dremel'e taktığım parlatma ucuyla tüm modeli güzelce parlattım. Parçaların üzerindeki tabakadan mümkün olduğunca kurtulup astar öncesi net bir yüzey elde ettim. 


Astar öncesi son olarak ılık sabunlu suyla figürü yıkadım. 


Vallejo'nun Siyah Sprey astarı ile tüm parçaları astarladıktan sonra, 

Yüzün ana rengini Vallejo Panzer Aces 341 Flesh Base'i fırça ile uyguladım. 


Yine Panzer Aces 343 Shadows Flesh ile gölge tonlarını,


Panzer Aces 342 Highlights Flesh ile ışık tonlarını elde ettim. 


Pantolon ve Üst giyim için internette yaptığım bir kaç aramadan sonra bazı canlandırma gruplarının üniformalarını yapan kimselerin paylaştığı bilgilere eriştim. Yeşil pantolon kırmızı üst giyim falan görünce renklerde serbest davranmaya karar verdim.  


Üst giyim için Vallejo 70922 Uniform Green rengini ana renk kabul ederek, bu rengi 70894 Russian Green ile koyultarak gölgeleri, Game Color 72025 Foul Green ile açarak da ışık tonlarını çalıştım. 


Pantolon için Vallejo 70947 Red rengini ana renk kabul edip, Game Color 72021 Gory Red ile gölgeleri, 72008 Orange ile açarak da ışıkları çalıştım. 


Işıklandırma ve gölgelendirme çalışmasının tam olarak sonlandıramadım henüz. Çalışmaya devam etmekteyim.


Her türlü modelde olduğu gibi Figürlerin de göz doldurucu bir şekilde sunumu için uygun bir altlık    ( tabanlık veya kaide de diyebilirsiniz) üzerine monte edilmeleri daha güzel sonuçlar vermektedir. Kaide meselesinin önemini  figürün hem incelenmek veya seyretmek için elinize almak istediğinizde  bir kere daha anlayacaksınız.  Ayrıca figürünüzün sergilenmesinde  de gerçekten çok ehemmiyet arzeden bir durumdur. 


Bu konuda İnternette hazır olarak piyasaya sunulmuş ürünleri kendi ekonomime göre çok pahalı gördüğüm için uzunca bir müddettir bu meseleyi erteleyip duruyordum. Bu konuda daha ekonomik bir takım yöntemler olmalıydı. Bir süre düşünüp taşındıktan sonra kendi söküğümü kendim dikmek üzere harekete geçtim.


Mahallemiz civarında bulunan bir ağaç deposundan çok uygun fiyata 30 kadar 5x5 cm kare kesit taban ve 8 cm. yükseklikte meşe bloğu kestirdim. Eve gelip bunları takozla bir güzel zımparaladım.


Zımparalanmış kaideler üzerine resimdeki ahşap verniğini inceltmeden uyguladım.


Kaidelerimi iyice kurumaları ve kokularının geçmesi için bir hafta kadar balkonda beklettim.


Kaideleri 8 cm. yükseklikte seçmenin 75 mm. modeli daha heybetli ve doygun gösterdiği, figürün ele alınmak istendiğinde tabanlığın çok rahat kavrandığı gibi avantajlar sağladığını müşahade ettim.  54mm den 90 mm. figürlere kadar olan skalada aynı ebat kaidelerin kullanımlarının avantajlı olacağını da tesbit ettik.


Figürü kaideye CA yapıştırıcı ve hızlandırıcı vasıtasıyla yapıştırıp döküm taban yüzeyi ile kaide yüzeyini model hamuru kullanarak kaynaştırdım.


Eşref saatimde ayakların boyamasına başlayacağım.





Şapkanın ışık ve gölgeleri ile biraz oynadım. Bacaklardaki dolamaların ve deri ayakkabıların gölge ve ışıklarını yaptım. Sakalın tonunu değiştirdim. Yüze son halini verdim. Gözleri çalışmak düşündüğümden çok daha zormuş...



Kalkanı boyamaya geldi sıra.. Yukarıdaki iki şekilden birini yapmak istiyorum ama ilki için daha fazla bilgi yok. Acaba sol tarafında da aynı şekilde simetrik figür var mıdır? Aşağıdaki örnek daha hoş sanki. Kutu kapağındaki gibi boyamak hiç istemiyorum...



Tamamen el göz kararı bu kadar oldu... Fazla üzerinde durmayıp kenar derisini boyayacağım..












Kalkanın askısı boyandı. Kılıç, bıçak vs. aksesuarlar yapıştırıldı. Kalkan üzerinde biraz eskitme ve kenar diplere gölgeleme yaptım. Şu ana kadar en az ilgiyi bacaklardaki dolamalara gösterdim. Belki o kısımlarda uç kenarlara ışık geçmek faydalı olabilir. Görüntüyü bir tık daha iyileştirebilir. Sonu yok...






Zemin tamamlanıp kalkanın tokalarını hallettikten sonra ilk figürümü bitirmiş olacağım...

































2 yorum:

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.