24 Ekim 2015 Cumartesi

Battle of Halmyros




Bu çalışmaya başlamaya karar verdiğimde resimde anlatılan olayı da çok merak ediyordum. İlk aklıma gelen şövalyelerle vikingler birbirine niye dalsın ki arkadaş şeklinde bir düşünce olmuştu ama sonradan genç tarihçilerimizden Emir Yener'e başvurduk kaçınılmaz şekilde.. Emir bilgi olarak, erken 13.yüzyıl'da Katalan Almogavarların Fransız şövalyeleriyle olan bir savaşının tablosu olduğunu aktardı.

Wikipedia'dan ve arama motorlarından devam eden araştırmamda tablonun çizeri olan Angel Garcia Pinto ismine ve şahsi bloguna ulaştım. Bu çalışmayı yapabilmek için kendisinin iznini rica ettikten sonra standart başlangıcımı yaptım.. 


Savaşın hikayesi de çok ilgi çekici. Çok genel olarak bahsedersem, bu çarpışma Osmanlı'nın kuruluş zamanlarına yakın dönemde gerçekleşiyor. Tarafları Atina Dükalığı ile  Katalan Almogavarlar. Atina Dükalığı ordusunun okçularının neredeyse tamamı yıllarca Anadolu'da Bizans' ile yapılan savaşlarda esir düşen Türkler'den oluşmakta. Atina Dükalığı bu savaşı kaybetmiş ama tarih sahnesinden silinmeleri de Fatih Sultan Mehmet tarafından olmuş..Velhasıl bir tablodan hiç bilmediğim tarihi olaylar hakkında çok ilginç bilgiler edindim yine..



Manzara biraz karışık olduğu için, çalışmanın aşamalarını zihnimde canlandırarak, en uygun şekilde hangi  figürden başlayarak yerleştirme ve detaylandırma yapmam gerektiğini tespit ettim. Bu sıralamayı uygun buldum..




İlk sıradan ilk dokunuşlar.


Bir numaralı figür büyük çoğunluğuyla şekillendi.


İki numaralı figür ile ilk oynaşmalar..



İki numara..


Üç numara..


Genel durum...


Dört numaralı figür ana hatları.







4 ve 5 numaralar tamamlandı.


6 ve 7 numaralarda ilerlemeler..


8 numaralı ve son figürde ilerleme..




Eksik detayları tamamlandı. Pişirildi, RTV2' ye yatırıldı..

Bu projenin de modelleme aşaması böylece sona erdi. Sırada kopyaların boyanması var..









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.