28 Temmuz 2015 Salı

Sophia Belliuci Baffo - Safiye Sultan


                                                                           
















Pişirildi.


RTV2 Silikon ile kalıbını aldım ve bir kaç adet kopyaladım.


Kopyalardan birini Vallejo'nun siyah sprey astarı ile astarladım ve boyaya hazır hale getirdim.


Boya aşamasına geçtim. Siyah astar üzerinde boyanın tutunması çok problemli oldu. Havalardan mıdır, astardan mıdır, retarderdan mıdır pek anlayamadım. Boyaları çok iyi karıştırmama rağmen yüzeyde çok garip davrandı. Kısım kısım yerlerde toplanmalar, göz göz açılmalar , daha önce karşılaşmadığım ilginç entrasan şeyler oldu. Üç dört kat boya yapmak zorunda kaldım..






Sonlanmaya yaklaştı..


Bitsin artık..

Şöyle bir durum var ki bu çalışmalarda amacım orjinalin aynısını yapmak değil. Zaten computer 3D vs. teknolojik imkanları kullanmadan birebir orjinalini yapmak da apayrı bir konu. 

Amacım sadece esinlenmek ve benzerine yaklaşmaktı. Bu yüzden başından beri gördüğüm bir takım şeylere müdahale etmedim. Kafanın pozisyonu, boyun, yüz gibi detayların farklı kalmasını istedim, bundan sonra da bir takım farklılıkları olacak. Ben çok eğlendim zevk aldım, bilmediğim şeyler öğrendim. Sonuçtan ve aldığım yoldan çok memnunum zaten gerisi de boş...

Ayrıca değinmeden geçemeyeceğim başka bir nokta da şudur. Ülkemizde elbette sanatın diğer dallarında veya üniversitelerde bu tarz çalışmalar çok yapılmıştır belki ama eğer bir tanımlama yapılacaksa, ölçekli model-maket camiası olarak  bilinen Türkiye statik modelcilik camiasında bu tarz rölyef ve flat figür tarzı ilk çalışmalar da ilk olarak bu çalışmalardır.

Avrupa'da, özellikle Almanya ile bu konuda aramızda en azından yüzelli belki de iki yüz sene vardır. Bu konuda derin bir geçmiş ve kültür mirasına sahiptirler. Ben flat figürlerle on beş yıl kadar önce bir takım yabancı modelcilik dergilerinde görmüş olduğum örnekler vasıtasıyla tanıştım. O zamanlar pek ilgimi çekmemişlerdi. Fakat bir kaç ay önce konuyu hatırlayıp internetin imkanlarıyla bir yokladığımda, flat figür çalışmalarının son derece derin, ciddi ve renkli bir dünya olduğunu gördüm. Sanki diğer dallardaki modelcilik faaliyetlerini bitirmişim de bir tek bu kalmışçasına bir ilgiyle balıklama daldığım bir dünya oldu. Benim için apayrı bir disiplin, bakalım zamanla neler çıkaracağım ben de merak ediyorum..


   

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.